ورود به اکسپلور
اینستاگرام یک شبکه اجتماعی هم رسانی عکس ، ویدیو و متن هستش که کوین سیستروم و مایک کرایگر بنیان گذارن و هم اکنون شرکت متا مالکیت این برنامه شبکه اجتماعی بزرگ رو برعهده گرفته ، این برنامه مانند برنامه های دیگر : فیس بوک ، فلیکر ، توییتر و … وظیفه هم رسانی عکس و ویدیو را به مخاطبان خود دارند.
در گذشته اینستاگرام واسه پست های خود محدودیت خاصی گذاشته بود که زیاد جلب توجه خاصی نداشت و زیرا فقط ویدیو های ۶۰ ثانیه ای یا همان ۱ دقیقه میتوانستیم نشر دهیم ولی در امروزه اینستاگرام این محدودیت را برداشته و با این کار کاربران خود را زیاد تر کرده و محبوبیت بیشتری نسبت به قبل کسب کرده .
نرم افزار اینستاگرام برای پلتفروم های آی او اس ، اندروید ، مایکروسافت ویندوز و نسخه وب این برنامه در تمام دسترس کاربران است .
اینستاگرام وقتی که کوین سیستروم و مایک کرایگر روی برنامه ی چند منظوره HTML5 کهBurbn اسم داشت و در واقع یه برنامه ای بود برای عکاسی با موبایل ، و این برنامه در سان فرانسیسکو گسترش داده شد.
مایک کرایگر توسعه دهنده برنامه Burbn یقین داشت که پروژه این برنامه شبیه به برنامه فوراسکوئر هستش ولی این تفاوت که ویژگی های بیشتری
میتونه داشته باشه ، بعد تمرکز پروژه Burbn برای اشتراک گذاری عکس و ویدیو خیلی بیشتر شد و ادامه یافت.
کلمه ی اینستاگرام ترکیبی از دو کلمه ی Instant Camera و Telegram که به معنی پیام رسانی فوری از راه عکس ، ویدیو و دوربین است.
اولین نسخه اینستاگرام تو سال ۲۰۱۰ ماه اکتبر راه اندازی شد ، این برنامه به سرعت محبوبیت خودشو کسب کرد و فورا تو دل کاربرا جا باز کرد تو آوریل ۲۰۱۲ به ۱۰۰ میلیون کاربر رسید ولی این کم نبود ، و در دسامبر ۲۰۱۴ به ۳۰۰ میلیون کاربر ، و همچنان اینستاگرام در حال پیشرفت هست .
اکسپلور چیست؟
وقتی وارد برنامه اینستاگرام میشیم ، پایین صفحه یه چندتا آیکون وجود دارد یکی که برای صفحه ی Home هستش بغلش عکس ذره بین هستش که به معنای اکسپلور هستش.
و در اکسپلور بیشترین پست های محبوب نشان داده می شود.
و نکته ی جالب اینستاگرام این است که شما می توانید در اینستاگرام کسب در آمد کنید ، ممکنه شما صاحب فروشگاه ، یا صاحب یه پیچ اینستاگرامی باشین ، و نیاز دارین که فالور های زیادی داشته باشین ولی برای وارد شدن به اکسپلور راه هایی وجود داره که در جلو تر بهتون میگم ، شما اگر صاحب پیچ فروشگاهی باشید میتونید با بیشتر شدن پست هایی که درباره ی فروشگاهاتون میزارید درآمد و خرید فروشگاهیتونو افزایش بدین.
یا اگر صاحب پیچ مانند دانستی ها یا کلیپ های خنده دار هستین میتونین با تبلیغ کردن پیچ های دیگران یا سایت یا هر چیزی کسب در آمد کنید ولی افراد کسانی که میخوان پیچشونون تبلیغ بشه به پیچ هایی که فالور و یا ویو زیاد تریی دارن درخواست میدن که براشون تبلیغ کنن ، برای همون داشتن فالور اصلی در اینستاگرام خیلی مهمه ، در ضمن فالور فیک یا تقلبی اصلن نباید بزنید زیرا ارزش حساب و اکانتو به شدت پایین میاره فالور فیک فقط واسه
رونمایی هستش و هیچ سودی نداره بلکه ضرر هم داره.
و میخوام به شما آموزش بدم که چگونه به اکسپلور اینستاگرام برید ولی باید چند شرط را رعایت کنید :
- اول از باید حتما حسابتون باز باشه یعنی حالت خصوصی یا Private نباشه ، زیرا طرفی که میخواد پست های شما رو ببینه اگه حالت خصوصی باشید باید حتما شما رو فالو کنه و این امر خیلی بد هستش زیرا طرف حوصله نداره که واسه دیدن پست های شما منتظر قبول کردن درخواست فالو شما باشه.
- باید حسابتونو به حساب فروشگاهی تبدیل کنید ، برای این کار شما نیاز به هیچ گونه هزینه ندارین ، و میتونید با حتی فالور ۰ حسابتونو فروشگاهی کنید ، برای اینکه حسابتونو فروشگاهی کنید به قسمت Setting اینستاگرامتون برید و به قسمت اکانت یا Account بروید ، در پایین قسمت اول روی Switch Account Type کلیک کنید و بر روی گزینه Switch to Business Account کلیک کنید و اگر شما میخوایین مطالب دانستنی یا هر چیزی به غیر از محصولاتی که میخوایین به فروش برسانید میتونید بزارید.
- در گزینه بعدیش یعنی : Switch To Professional Account کلیک کنید و بعد حسابتون به حساب فروشگاهی یا حساب حرفه ای تبدیل میشه ولی باید معرفی کنید که پیچتون در چه زمینه ای فعالیت میکنه ، در قسمت پایین Switch Account Type یک دکمه دیگر هست به نام Add New Professional Account ، بعد از این که این دکمه رو زدین چند تا توضیحات درباره ی ویژگی های این بخش میده که میتونین با زدن دکمه Continue به مراحل جلو تر برید و در آخر می تونید هنر یا زمینه تولید پیچ خودتونو انتخاب کنید ، و بعد از انتخاب این گزینه ها حسابتون به پیچ حرفه ای تبدیل میشه.
و اگر این شرط های زیر رو انجام بدین میتونین برای اینکه پستاتون به اکسپلور بره این کارا رو انجام بدین
چند تا راهکار میگم من بازم هرکدومو که خواستین میتونید انجام بدین ، و اگر همه رو هم انجام دادین چه بهتر :
اول از همه باید محتوات جذاب و دیدنی باشه ، نباید یه چیزی باشه که بی کیفیت و تکراری و خز باشه ، زیرا کاربر واسه یه چیز بی کیفیت وقت نمیزاره ، و اگه حتی یکی هم از پستات بی کیفیت باشه کاربر تورو به عنوان یکی میشناسه که وقت نمیزاره واسه پیچش برای همون برای کاربر رضایت بخش نیست ، پس برای مرحله ی اول باید گرافیک و ظاهر زیبا و خفنی داشته باشه پستات .
الگوریتم اینستاگرام :
- محتوای نمایش داده شده بر اساس پست هایی هست که کاربر قبلا با اون جور پست ها مواجعه شده
- محتوایی که نمایش میده پست هایی هستن که تعدادی زیادی از کاربرا اونو تماشا کرده باشن ( یعنی همون ویو)
- محتوای نمایش داده شده در اکسپلور ، پست هایی هستش که بر اساس محتوای صفحات فالو شده توسط کاربر هستش.
برای مثال شما کافیه یک حساب بسازید و یک پست خنده دار لایک یا همون پیچ را فالو کنید بعد میبینید که در اکسپلور شما پر شده از کلیپ های خنده دار
دومین راهکار ورود به اکسپلور :
هشتگ های معروف اینستاگرام :
- #هنری
- #زیبایی
- #غذا
- #طنز و شوخ طبعی
- #عکاسی
- #بازاریابی
- #مد
- #طبیعت
- #سفر
- #موفقیت
- #ترند اینستاگرام
- #سبک زندگی
اینا نمونه از هشتگ های پر بازدید اینستاگرام هستن که با این هشتگ ها میتونین ۵۰ درصد موفقیت خودتونو بدست بیارین
سومین راهکار برای اکسپلور :
یکی دیگر از راه ها اینکه که پست شما توسط دیگران به اشتراک گذاشته شود ، برای مثال شما پستی میگذاری و طرفی از پست شما خوشش میاد و استوری میکنه و وقتی که اونو استوری میکنه مثالا ۱۰۰ تا ویو میخوره استوری اون ۲۰ نفر خوشش میاد و از ۲۰ نفر ۵ نفر همون پستو دوباره استوری میکنن و این چرخه همینجوری ادامه پیدا میکنه و این کار باعث افزایش ویو پستت میشه به اکسپلور راه پیدا کنی
چهارمین راهکار برای اکسپلور :
ایجاد پست زیاد ، برای مثال شما ۱۵ تا پست درست کنین ، و پست کنین با هشتک های معروف بلاخره کاربری از اون ۱۵ تا پست از چندتاش یا حداقل یکی خوشش میاد و به همه افراد نشون میده و بازم این چرخه ادامه پیدا میکنه و به اکسپلور میرسه
پنجمین راهکار برای اکسپلور:
نگا کنین شما برای مثال یه پیچ فروشگاهی یا حرفه ای میزنید و اول کار شما ۱۵ یا ۱۰ یا اصلا ۲۰ تا پست میزارید و بازم یه پیچ دیگه میزنید به همون ایدی ولی با پسوند fan زیرا فکر کنن که طرفدار اون پیچ هستین و در پیچ فن شما جند تا پست های پیچ اصلی رو پست میکنین و میرید با پیچ فن پیچ های دیگران رو فالو کنید.
فقط حواستون باشه پیچ اصلی رو در بیو و در کپشن و هرجایی که تونستین جا بدین که تو دیدرس کاربر باشه آدرس پیچ اصلی ، برای مثال در روز اگه بتونید شما ۱۰۰۰ نفر فالو کنید و در اون ۱۰۰۰ نفر حداقل ۵۰ یا ۱۰۰ نفر از پیچ شما خوششون میاد و شما رو فالو میکند و چون میبینن شما فن پیچی میرن پیچ اصلی رو فالو میکنن که مطالب بیشتری گذاشته ، بعد شما فکرشو کن که اگه این کارو تو ۱ ماه انجام بدی تو این مدت میتونی ۳۰۰۰ تا فالور بگیری ، و اگر این کارو تو عرض یک سال انجام بدی ۳۶۰۰۰ تا دنبال کننده فعال داری.
حالا برات سواله که چرا با پیچ اصلی من فالو نکنم ، چرا با فن پیچ ؟ جواب : جدیدا الگوریتم اینستاگرام تغییر کرده و اگر فالو کنید و بعد از مدتی آنفالو کنید ممکن است پیج شما رو ربات بشناسد و حسابتان بن یا ریپورت شود ، زیرا چون تعداد فالو زیاد هست برای همون ربات های اینستاگرامی شما رو ربات شناسایی میکنه و احتمال بن شدن زیاده برای همون میگم که شما با یه حساب فن پیچ به سراغ این کار بروید.
شیشمین راهکار برای اکسپلور (برای پیچ های حرفه ای ) :
اگر شما میخوایین پیچ حرفه ای ادامه بدین یعنی قصد فروش محصولی ندارین سعی کنین کلیپ های خنده دار ، انگیزشی در پیچ خود به اشتراک بگذارید ، ممکن است براتون سوال باشه که چرا منم جواب این سوالتونو میدم :
نگا کنین شما خودتونو تصور کنین ، ساعت ۸ غروب وقتی دارین از سرکار برمیگردین خسته و کوفته ، اگه خود شما باشین میرین کلیپ خنده دار و انگیزشی نگا میکنین که کمی از خستگی شما در ببره یا میرین کلیپ های دپ یا آموزش آشپزی ؟ البته نمیگم که آموزش آشپزی بده ولی مطمعنن اون ویویی که مد نظرتونه نمیخوره.
و باید حتما پستی که درست میکنین نور و طراحیش جوری باشه که کاربر پسند باشه و چشم کاربر رو مورد آزار و اذیت قرار نده زیرا این کار باعث فرار دادن کاربر میشه
هفتمین راهکار برای اکسپلور : (برای پیچ های فروشگاهی ) :
اگر میخوایین پوشاک یا لباسی و یا حتی کفشی رو برای فروش در پیچتون قرار بدین حتما خودتون یا مدل یا مانکنی اون لباس رو به تن کرده و عکس گرفته و بعد از ادیت و زیبا سازی عکس در اینستاگرام به اشتراک بگذارین ، ممکنه بگین چرا : بخاطر اینکه وقتی لباسی رو فقط روی زمین یا هرچیزی گذاشتین و عکس گرفتین ، ممکنه برای مشتری سوال باشه که به تن یا بدنم میخوره ، و هزاران سوال دیگ ، و بعد خرید از طریق پیچ شما رو منتفی میکنه و به پیچ دیگه مراجعه میکنه .
و یه چیزی که خیلی مهمه در پیچ های فروشگاهی درج قیمت در کپشن هر پستی ، زیرا بعضی افراد مینویسن قیمت : دایرکت ، این کار خیلی واسه مشتری کسل کننده هست ، الان خود من به شخصه خیلی واسه کسل کنندست که برم تو دایرکت و پست خودشو واسش بفرستم و بگم قیمتش چند و معلوم نیست بعد چند مدتی جوابمو بده .
فقط حواستون باشه برای طراحی تصویری که میخوایین در پیچتون قرار بدین باید رنگ و نوع طراحیش جوری باشه که مشتری پسند باشه یعنی رنگش جوری نباشه که مشتری از دیدن پست فرار کنه ، باید جوری باشه که مشتری تشویق به موندن روی پست باشه.
طبق تحقیقاتی که انجام شده ۷ رنگ آرامش خاصی به چشم میده :
- آبی
- سبز
- صورتی
- سفید
- بنفس
- خاکستری
- زرد
این رنگ ها این خاصیت رو دارن و بنظرم استفاده زیادی در طراحی های پستتون باشه.
و اخرین توضیحی که میخوام بدم فونت تایپتون باید هم آرامش بخش باشه ، از نظر من دو فونت :
خیلی خوب مورد پسند من بوده.
خوب دوستان امید وارم مطالبی که گفته بودم مورد پسند شما دوستان عزیزم باشه ، اگر هرجایی سوال داشتین بپرسین کاملا در خدمتم یا حتی اگر شما هم نظری واسه اینکه چیکار کنیم پستمون به اکسپلور بره.